5 piosenek, na które czeka(ła)m

Jest luty i wszystkie korzyści z Nowego Roku minęły. Wspomnienia Sylwestra już dawno wyblakły. Horoskopy, które obiecywały mi złote góry, sukcesy i wspaniałe drzemki w różowych obłoczkach, są już dawno przeczytane. Po noworocznych postanowieniach nowego, wspaniałego życia dużo nie pozostało, ba, nawet nie pamiętam czy w ogóle coś postanowiłam.
Ale czy to w ogóle jakiś powód do zmartwienia? 2014 ma mi mnóstwo do zaoferowania i już zacieram łapki na myśl, że niedługo, już za chwilkę - nowe albumy!
1. Damon Albarn - Everyday Robots
Jestem gorliwym wyznawcą Blur i Gorillaz od lat. Uważam, że Damon jest cudownym bóstwem i co wieczór w mojej małej kapliczce żarliwie modlę się o kolejny utwór, kolejną płytę. A tak na serio, to uważam, że jest cudownie utalentowany i co wieczór w moim pokoju monorecytuję słowa wszystkich jego piosenek. No dobra, prawie wszystkich. Pierwszy solowy album Damona (wydany pod własnym imieniem, nie liczymy Dr Dee) wpadnie w moje ręce 28 kwietnia. Na Everyday Robots mają pojawić się też Brian Eno i Natasha Khan, co sprawia, że jeszcze bardziej nie mogę się doczekać.




2. Metronomy - I'm Aquarius
Metronomy pojawią się z nowym albumem Love Letters 10 marca. Uwielbiam Metronomy od czasów usłyszenia Heartbreaker'a w 2008 roku (aż się nie chce wierzyć, że Nights Out ma już 6 lat!).Ich kolejne single systematycznie podbijały moje serce. Tak samo jak English Riviera. Tak samo jak ich genialny koncert w Warszawie. Tak samo jak ich pierwszy singiel z najnowszej płyty - I'm Aquarius.




3. Foster The People - Coming of Age
Debiutancki album Fostersów był tak dobry, że szczerze mówiąc, trochę się boję jak będzie z drugą płytą. Torches zostało przeze mnie zapętlone w nieskończoność. Coming of Age słyszałam już wcześniej, wygrzebałam je kiedyś z jakiś koncertowych nagrań. I wtedy, tak samo jak niedawno, kiedy wydali oficjalnego singla, nie powaliło mnie z nóg. To nie jest zła piosenka, bardzo ją lubię, ale podchodzę trochę z dystansem do Supermodel (premiera - 18 marca), bo nie chcę się zawieść. Ale mocno trzymam kciuki za Marka i chłopaków, to równe chłopaki.




4. Bombay Bicycle Club - Luna
Album So Long, See You Tomorrow, już się ukazał i wcale nie muszę na nic czekać. Bombay Bicycle Club znam wyłącznie z kilku piosenek, ale teraz mam ochotę przesłuchać cały album. Wszystko za sprawą tej piosenki.




5. Kimbra - ???
Kimbra nie wydała jeszcze żadnej nowej piosenki, ale napisała kilka dni temu na facebooku:
"This is how I feel today. #albumcompletion" I załączyła to wideo. I jak tu jej nie kochać?





0 komentarze :

Prześlij komentarz